سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 ویژگی عطر خوب و با کیفیت چیست؟

 

 

 

دنیای عطر و ادکلن زنانه و مردانه، دنیایی پر از تنوع و تفاوت است. عطر و ادکلن، یک تجارت پر سود و پرطرفدار در دنیای اقتصادی به شمار می‌رود. شرکت‌های مختلف زیادی در دنیا، به سراغ تولید عطر و ادکلن رفته‌اند و همین موضوع باعث تنوع و تعدد عطرها و ادکلن‌های موجود در بازارهای دنیا شده است.

 

جهان عطر و ادکلن‌ها، جهانی پیچیده است. این پیچیدگی نه تنها برای کسانی که به دنبال خریدن یک عطر خوب هستند، دردسر ایجاد می‌کند، بلکه باعث ایجاد دشواری برای تولیدکنندگان عطرها و ادکلن‌های جهان نیز شده است. افرادی که به دنبال خرید عطر و ادکلن خوشبو هستند، به خاطر تنوع مدل‌ها و پیچیدگی رایحه‌ها دچار سردرگمی می‌شوند. کمپانی‌های تولید و طراحی عطر و ادکلن نیز، به خاطر پیچیدگی‌های موجود، مجبور به صرف هزینه‌های زیادی هستند، تا بهترین طراحی خود را ارائه دهند.

 

در هر صورت، در دنیای عطر و ادکلن‌های زنانه و مردانه، چه تولید کننده باشید و چه خریدار، باید خودتان را به پیچ و خم‌های رایحه‌ها بسپارید و بگذارید، بهترین و هماهنگ‌ترین رایحه‌ها از دل عطرهای مختلف متولد شوند و راه خودشان را به اعماق وجود شما پیدا کنند. با همه این‌ها، حتما این سوال برای شما به وجود می‌آید، که برای انتخاب عطر خوب، چه کار کنیم؟ یا اینکه یک عطر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم، در دنیای عطر و ادکلن، خوب و بد یک موضوع کاملا نسبی به حساب می‌آید و هیچ تعریف مشخصی ندارد.

 

در دنیای وسیع عطر و ادکلن‌ها، شاید تعریف خوب از یک عطر مشخص توسط یک کارشناس، به مذاق افراد زیادی خوش نیاید و شاید حتی آن عطری که خوب تعریف شده است، از نظر شما یک عطر ناخوشایند و سردردآور به حساب بیاید. بنابراین نمی‌توان به طور جزئی و دقیق، درباره خوب و بد عطرها نظری ابراز کرد. دنیای عطر و ادکلن‌ها، دنیایی ناهموار است و تصمیم‌گیری درباره خوب و بد عطرها، کاملا بستگی به روحیات، شخصیت و خلق و خوی افراد مختلف دارد.

 

با وجود این، چند ویژگی کلی وجود دارد، که با توجه به آن‌ها می‌توان انتخاب نهایی بهتری در هنگام خرید عطر و ادکلن انجام داد. در ادامه به 7 ویژگی کلی در مورد عطر و ادکلن‌های خوب و با کیفیت صحبت خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

 

1- عطر و ادکلن خوب رایحه مشخصی دارد

 

 

 

رایحه هر عطر و ادکلن خوبی، یک فرمول مشخص دارد. البته این فرمول می‌تواند توسط برندهای تولید کننده عطر، مانند یک راز باقی بماند، یا اینکه مواد به کار رفته در فرمولاسیون عطر بدون اشاره به جزئیات آن، از طرف شرکت سازنده اعلام شود.

 

هر عطر و ادکلن خوب، رایحه‌ای مشخص دارد. البته این موضوع، بدان معنا نیست که رایحه آن فقط شبیه بوی یک چیز است، بلکه به آن معناست، که هر فردی با بو کردن رایحه عطر، دچار سردرگمی نمی‌شود. ساختار رایحه هر عطری دارای سه نت اولیه، میانی و پایانی است، که بوی هر یک از این نت‌ها، برای مدت زمان مشخصی احساس می‌شود.

 

یک عطر یا ادکلن خوب، معمولا دارای فرمول مشخصی است، که اجزای هر نت آن به اندازه مناسب کنار هم قرار گرفته‌اند و رایحه‌ای خوشایند ایجاد کرده‌اند. معمولا وقتی یک عطر خوب را تست می‌کنید، هیچ رایحه‌ای بیش از اندازه به مشام‌تان نمی‌رسد و باعث آزارتان نمی‌شود.

 

فرقی ندارد، که طرفدار عطر و ادکلن‌های غلیظ و گرم باشید، یا عاشق رایحه‌های خنک و ملایم، در هر صورت، اگر به دنبال عطر خوبی هستید، باید عطری بخرید که ترکیب رایحه آن، مشخص باشد و بتوانید بوی عناصر اصلی به کار رفته در عطر را، پس از بو کردن آن متوجه شوید.

 

معمولا ترکیبات به کار رفته در هرم بویایی عطرها، بر روی جعبه‌های عطر درج شده است. البته اگر برخی عطرها نیز این اطلاعات را بر روی جعبه خود درج نکرده باشند، می‌توانید ساختار آن‌ها را از روی وب‌سایت‌های معتبر معرفی و فروش عطر و ادکلن مشاهده کنید.

 

2- عطر و ادکلن خوب برند معتبری دارد

 

 

 

 

عطر و ادکلن خوشبو و خوب باید اصل باشد. عطر و ادکلن اورجینال به عطر و ادکلنی گفته می‌شود، که تقلبی نیست و توسط شرکت اصلی تولید شده است. در دنیای عطر و ادکلن، تولیدی‌هایی هستند، که تنها برای کسب سود، عطر و ادکلن‌های اصل را با کیفیت پایین‌تر و با قیمت تمام شده کمتر، تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

 

هر چند که امروزه با پیشرفت فناوری و توجه تولیدکنندگان عطر تقلبی به جزییات، تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی کار چندان آسانی نیست و نیازمند کارشناسی‌های یک متخصص عطر است، اما باز هم، از روی کیفیت ظاهری بسته‌بندی عطرها و عمق رایحه آن‌ها، می‌توان به اصل یا تقلبی بودن عطر پی برد. البته این موضوع مستلزم آن است، که شما پیش از خرید یک عطر، نمونه اورجینال و اصلی آن را دیده و بو کرده باشید.

 

در هر صورت، عطر خوب، عطری است، که اورجینال باشید و توسط تولیدی‌های تقلبی کپی نشده باشد. طبیعی است، که این اتفاق باعث گران‌تر بودن قیمت عطر اورجینال نسبت به عطر تقلبی می‌شود، اما با وجود این برای خرید یک عطر خوب باید به سراغ نمونه اصلی آن بروید.

 

4- عطر و ادکلن خوب ماندگاری و پخش بوی مناسبی دارد

 

عطرهای خوب، پخش بو و ماندگاری مناسبی دارند. البته این بدان معنا نیست که رایحه هر عطر خوبی تا ساعت‌ها باقی می‌ماند و وقتی وارد یک اتاق شوید، رایحه عطر شما همه اتاق را برمی‌دارد، بلکه به این معنا است، که رایحه عطرتان، با توجه به نوع آن، برای مدت قابل قبولی باقی خواهد ماند.

 

برای تشخیص ماندگاری و پخش بوی عطر خوب باید چند نکته را در نظر بگیرید. اول اینکه خودتان نمی‌توانید ماندگاری عطر خودتان را تشخیص دهید، زیرا مشام هوشمند انسان، طوری آفریده شده، که با ادامه‌دار شدن یک رایحه برای مدتی مشخص، دیگر آن رایحه را احساس نخواهد کرد. بنابراین وقتی از یک عطر استفاده می‌کنید، پس از چند دقیقه، مشام‌تان به رایحه آن عادت می‌کند و خودتان دیگر بوی عطر را احساس نخواهید کرد.

 

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، آن است که عطرهای گرم و تند معمولا ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای سرد و خنک دارند. همچنین اگر به دنبال عطر با ماندگاری طولانی هستید، باید به سراغ پرفیوم‌ها و ادوپرفیوم‌ها بروید. زیرا ادوتویلت‌ها و ادوکلن‌ها، ماندگاری کمی دارند.

 

و در پایان، فراموش نکنید، که یک عطر به تنهایی ماندگاری و پخش بوی مناسبی دارد، اما دوام ماندگاری و پخش بوی آن، به جنس پوست شما و نوع آب و هوای محل زندگی‌تان بستگی دارد.

 

5- عطر و ادکلن خوب شیشه باکیفیتی دارد

 

 

عطر و ادکلن خوب، معمولا دارای شیشه یا بطری با کیفیتی است. توجه داشته باشید، که عطرهای خوب و اورجینال، شیشه‌ها و بطری‌های شفاف و با کیفیتی دارند. در شیشه عطرهای خوب به هیچ عنوان نمی‌توانید آثاری از حباب‌های درون شیشه یا خط و خش مشاهده کنید.

 

اگر شیشه عطر و ادکلنی که می‌خواهید انتخاب کنید، رنگی است، باید توجه داشته باشید که بر روی رنگ آن هیچ خط و خشی نیفتاده باشد. عطر و ادکلن خوب، معمولا شیشه‌ای سنگین و کریستالی دارد و سایر اجزای شیشه و بسته‌بندی آن با کیفیت است.

 

البته بطری برخی از عطر و ادکلن‌های خوب، از جنس شیشه و کریستال نیست و از فلزات مختلف یا چوب تهیه شده است، اما آن‌ها هم کیفیت بالایی دارند و به هیچ عنوان، نباید شکستگی، ترک، خط و خش بر روی آن‌ها وجود داشته باشد.

 

با این تفاسیر، اگر به دنبال عطر و ادکلن خوب هستید، علاوه بر توجه به رایحه آن، باید به کیفیت شیشه و بسته‌بندی‌اش نیز توجه کنید. شاید با خودتان فکر کنید، که این موضوع چه اهمیتی دارد، اما باید بدانید، که این مساله بسیار مهم است.

 

کیفیت شیشه یا بطری عطر و ادکلن، می‌تواند یکی از نشانه‌های اورجینال بودن یا نبودن آن به شمار برود. همچنین اگر شیشه عطر دارای کیفیت مناسبی نباشد، ممکن است خیلی زود بشکند یا در صورت نفوذ هوا به داخل آن، به مرور زمان، از کیفیت و حجم عطر کاسته شود. همچنین شیشه عطرها،‌ یکی از ارکان مهم زیبایی بر روی میزهای آرایش هستند و نمی‌توان از شکل ظاهری آن‌ها به خاطر رایحه‌شان چشم پوشی کرد. 

 

6- عطر و ادکلن خوب با روحیات شما سازگار است

 

 

عطر و ادکلن خوب، عطر و ادکلنی است که رایحه آن با روحیات و شخصیت شما سازگاری دارد. مثلا اگر فردی جدی با چهره‌ای اخمو از کنار شما عبور کند و رایحه‌ای شاد از او به مشام برسد، مطمئنا شما جا می‌خورید و با خودتان احساس می‌کنید، که این رایحه اصلا مناسب چنین شخصی نبوده است.

 

یا اگر یک روز خانم مدیر شما از عملکرد تیم عصبانی و ناراحت باشد و رایحه‌ای از گل‌های بهاری از او به مشام برسد، قطعا شما و بقیه کارمندان، عصبانیت و ناراحتی او را جدی نخواهید گرفت. همچنین اگر یک فرد شاد و سرزنده، که کودک درون فعالی دارد، از عطری با یک رایحه جدید و سنگین، مناسب افراد جاافتاده استفاده کند، قطعا جلوه اجتماعی‌اش تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

بنابراین، عطر و ادکلن خوب برای هر شخص، عطر و ادکلنی است، که با روحیات او سازگار باشد. برای انتخال و خرید یک عطر خوب، باید روحیات و شخصیت خود را در نظر بگیرید. ابتدا خودتان را خوب بشناسید و سپس تصمیم بگیرید، که آیا رایحه یک عطر برای‌تان خوب است یا باید به سراغ عطری هماهنگ‌تر با روحیه و شخصیت خود بروید.

 

بوییدن رایحه عطر و ادکلن خوبی که با روحیات و شخصیت شما سازگار باشد، همیشه حال‌تان را بهتر از آن چیزی می‌کند که واقعا هست و باعث افزایش انگیزه و انرژی شما در فعالیت‌های روزانه‌تان خواهد شد.

 

7- عطر و ادکلن خوب شما را دچار حساسیت نمی‌کند

 

 

وجود آلرژی و حساسیت در دنیای امروز، موضوعی انکارناپذیر است و رایحه‌ها، یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز آلرژی و حساسیت هستند. یک عطر و ادکلن خوب برای هر فرد، عطر و ادکلنی است، که او و اطرافیانش را دچار بروز آلرژی و حساسیت نکند.

 

حساسیت داشتن به عطرها و رایحه‌ها، انواع مختلفی دارد. برخی از افراد، با بوییدن یک رایحه، دچار حساسیت تنفسی، عطسه یا سرفه می‌شوند. بعضی دیگر از آدم‌ها، با احساس کردن یک رایحه، دچار سردرد یا حملات میگرنی می‌شوند و بعضی افراد دیگر نیز با آلرژی‌های پوستی مانند خارش، سوزش و اگزما مواجه می‌شوند.

 

بنابراین، عطر خوب، عطری است که شما را دچار هیچ گونه حساسیتی نمی‌کند. البته در هنگام خریدن عطر، باید این موضوع را در مورد سایر اطرافیان خود نیز در نظر بگیرید. این خیلی آزاردهنده است، که یک نفر از اطرافیان شما، عطری را استفاده کند، که باعث بروز سردرد یا سرفه در شما شود.

 

پس اگر به دنبال خرید یک عطر خوب هستید، حتما عطری بخرید که از بو کردن آن احساس خوبی می‌کنید. اگر رایحه عطری را دوست دارید، که شما یا اطرافیان شما را دچار آلرژی می‌کند، بهتر است بدانید که آن عطر برای شما خوب نیست و باید به سراغ عطر یا ادکلن دیگری بروید.

 

 

 

منبع:سیزار استور